gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2014. augusztus 15. 19:23 - beloke

Limoncello torta

WP_20140815_002.jpg

A tésztához: 30 dkg teljes kiőrlésű liszt, 15 dkg vaj, 10 dkg szőlőcukor, 2 tojás, citromhéj

A krémhez: 1 dl limoncello, 4 tojássárgája, 4 dl tej, 10 dkg szőlőcukor, 1 vaniliás cukor, 5 dkg keményítő

WP_20140814_003.jpg

Ahogy a képen is látszik a tej, az teljes tej, egyébként a piacon 200 Ft/liter, tehát olcsó,nincs pasztőrözve sem, sem egyéb művelet alá vetve. Érzékeny gyomrúak, tehenet eddig a közelből nem látók persze fogyasztás előtt forralják fel, de egyébként abszolút érdemes ezt venni, benne van minden, teljesen más íze van, mint azoknak a vizezett permeátumos löttyöknek, amiket tejként árulnak:)  Hogy a 0%os zsírtartalmú borzalmakról ne is beszéljünk:) Illetve nem más íze van, hanem ennek van tejíze!:) Én ezen nőttem fel, volt hogy a nagymamám (akit amúgy valami oknál fogva kismamának hívtunk, de már nem emlékszem rá, hogy  miért is:) kiment az istállóba megfejte a tehenet, majd azt vacsoráztunk. Az egyik legfinomabb ital a világon a még tehénmeleg tej:) Na de félre a nosztalgiával:)

A limoncello egy olasz citromlikőr, nyilván valami márkásabb jobb lett volna, ezt egy szupermarketben vettem 2800 Ftért:) Kicsit kesernyés az íze, nekem magában nem ízlik.

A tésztához egyszerűen összegyúrom a hozzávalókat és fél órára hűtőbe teszem.

WP_20140814_006.jpg

Utána tortaformába teszem (lehet bohóckodni sütőbabbal, ilyesmivel, én nem szoktam) és kb 20 perc alatt sül meg.

A krémhez felforralom a tejet a vaníliáscukorral. Közben felverem a tojássárgákat a cukorral, hozzáadom a likőrt és a keményítőt. Belecsorgatom a tejbe és kis tűzön sűrűre főzöm. Majd rásimítom a tésztára.

WP_20140814_010.jpg

A citromokat felszeletem és cukros vízben főzöm pár percig, majd ráfektetem a torta tetejére. Mehet éjszakára a hűtőbe:)

WP_20140814_012.jpg

Jó étvágyat!

WP_20140815_004.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr336607281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása