gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2014. július 12. 19:08 - beloke

Thai leves

WP_20140712_019.jpg

A hozzávalók: 7 dl csirkeleves, 10 db garnélarák, citromfű, koriander, galangagyökér, 2 thai zöld chili, limelé, halszósz.

Először megfőzöm a garnélát és leszedem a páncélját. Párat adok a macskának, mert imádja:)

WP_20140712_017.jpg

Csirkelevesem nem volt, így egy leveskockát tettem fel 7 dl vízzel és forraltam fel. Szánom-bánom bűnöm:)

WP_20140712_013.jpg

A "levesbe" beltettem néhány citromfű és koriander levelet, illetve egy szárított galangagyökeret. Kicsit összeforraltam, majd jött a garnéla, egy fél lime leve, a felkarikázott chili, illetve halszósz.

Sosem csináltam még ilyet, egy receptújságból vettem. Ízre olyan kicsit semmilyen és rohadt csípős lett:) De a garnélát nem csak Vukesz imádja, hanem én is, így egy vacsinak elment.

A galanga a thai konyha egyik alap fűszere, kínai gyömbérnek is hívják, úgy néz ki és hasonló is az íze, mint a gyömbérnek, a gyökerét használják fel. Ezt a központi csarnok mellett levő Ázsia boltban vettem (az egy remek hely, majd lehet csinálok legközelebb pár fotót benn), és asszem valami 300 ft volt. WP_20140712_020.jpg

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr406503349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mercel 2014.07.12. 19:37:38

Hello!

A leveskocka tényleg durva volt..:)
Viszont a receptet kipróbálom, köszi.

"Frigyes"

beloke 2014.07.12. 20:21:43

Igen, külön ezért nem főztem volna, meg ha főzök hamar elfogy, nem lehet félretenni:)
És tényleg nagyon csípős lett, bár az eredeti szerint kettő kell, szerintem elég egy is a chiliből:)
Remélem ízleni fog:)

Mercel 2014.07.13. 08:58:24

Hello!

Akkor ezt ajánlom figyelmedbe:
tomakonyha.blogspot.hu/2007/11/csirkehs-alapl.html

Ez elég szofisztikált de a fickó nagyon tud úgyhogy érdemes követni a tanácsait.
Alaplével kapcsolatban van még pár leírás a neten.
Ha elkészült kisebb nagyobb adagokban le is lehet fagyasztani és akkor pár hónapig nincsen gond:)

"Frigyes"
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása