gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2015. január 23. 22:13 - beloke

Márványos mokkatorta

wp_20141115_10_08_57_pro.jpg

Egy finom kis torta:) Mondjuk jó kalóriadús, de nagy sikert szokott aratni:)

Hozzávalók:

30 dkg teljeskiőrlésű liszt, 40 dkg étcsokitallér, 30 dkg fehércsokitallér, 25 dkg vaj, 5 dl tejszín, 1 doboz mascarpone, 1 dl kávé, édesítőszer, kakaópor, joghurt.

A tésztához a lisztet, a vajat, 1 evőkanál kakaóport, pár evőkanál cukrot (ezt nem szoktam kimérni csak teszek bele 3-4 kanállal) és egy kis joghurttal tésztává gyúrom. Ne legyen túl kemény a tészta, lágy, könnyen formálható. Az az igazság, hogy egy ideje már nem méregetem ki pontosan ezeket, csak érzésre csinálom, amíg olyan állaga nem lesz a tésztának, amilyet akarok. Az ilyen jellegű tortaalapokhoz kell 30 dkg liszt, 20-25 dkg vaj és egy kis tejföl vagy joghurt. Cukor meg ízlés szerint. Néhány után már megjön az érzés, a tapasztalat:)

wp_20141114_16_41_47_pro.jpg

A tésztát kicsit pihentetem, majd kinyújtom sütőpapiron, kerek tortaformába teszem és megsütöm. Kb 20-25 perc. A sütőpapírt nem szoktam lehúzni róla, mert össze is törik még melegen, és a hideg tészta amúgy is simán lejön, amikor szeletelem.Félrteszem hűlni, közben elkészítem a krémeket.

étcsokis: gőz fölött felolvasztom az étcsokit a kávéval, majd belekeverem a felvert tejszínt. Cukrot nem tettem bele, hogy érvényesüljön a kávé íze:)

fehér: gőz fölött felolvasztom a fehér csokit és belekeverem a mascarponét.

A tortára először a sötét majd a fehér krémet töltöm. Lehet a fehéret szép lendületesen ráönteni nem lassan, hogy keveredjenek. Éjszakára mehet be a hűtőbe reggelre csodásan megdermed. wp_20141114_17_25_10_pro.jpgwp_20141114_17_31_54_pro.jpgwp_20141115_10_08_52_pro.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr717102759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása