gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2015. január 14. 22:09 - beloke

Tejszínes póréhagymaleves

Vacsorára rendszeresen készítek levest. Jobb, mintha szendvicset ennénk és kevésbé kalóriadús, mintha másféle főtt étel lenne:)

A póréhagymából nagyon finom leves készíthető, s ha egy kicsit több krumplit teszek bele, akkor hirtelen főzelék is lehet:)

wp_20150114_18_27_29_pro.jpg

Hozzávalók: 1 nagy szál póréhagyma, 3 gerezd fokhagyma, 2 közepes krumpli, vegeta, 1 dl tejszín

A zöldségeket megtisztítom, feldarabolom és egy lábasban 1 liter vizzel felteszem főni. Fűszernek csak egy kis vegetát teszek bele. De lehet helyette: só, bors, lestyán, oregáno, bazsalikom, ki mit szeret. 20 percig főzöm, majd beleöntöm a tejszínt, újra felforralom és kész is:)

Ha krémlevest szeretnék belőle, akkor egyszerűen összeturmixolom. De szerintem így finomabb, hogy szépen elrágcsálhatom a zöldségeket:)

Kétféleképpen tálaltam ezt (két este is ez volt a vacsi, de mégis kicsit más). Az első képen csíkokra vágott sonkát tettem a tetejére, másodszorra pedig egy kis rókagombás érlelt kecskesajtot az tányér aljára és arra szedtem rá a forró levest. Nem olvadt meg, de szépen átforrósodott a sajt is és remekül ment a leves ízvilágához.

Jó étvágyat!:)

Ja, valaki fikázta a tányér mintáját, hogy nem trendi:) Ezt a készletet a nagymamámtól örököltem, nagyon sokat jelent nekem és amíg egy darab is van belőle használni fogom!:) mert sokat jelent.

wp_20150114_18_25_49_pro.jpg

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr157075087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cz.viktor · http://czviktor.hu/ 2015.01.16. 21:02:36

Ezt a kerti konyhátokban is el tudjátok készíteni www.kertikonyhak.hu
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása