gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2015. március 07. 20:13 - beloke

Libacomb savanyúkáposztával sütőtálban

wp_20150307_13_29_25_pro.jpg

Ez egy régi, 17. századi recept. (állítólag:) Amúgy nem túl bonyolult és nagyon finom:)

A hozzávalók: 2 libacomb, 20 dkg kolozsvári szalonna, 75 dkg savanyúkáposzta, só, bors.

A sütőtálam aljára rakok egy réteg káposztát, ráteszem a nem bőrös felén sózott, borsozott combokat (frissen durvára tört borsot) a bőrös felével lefelé, közédugdosom a felszeletelt szalonnát, letakarom a maradék káposztával, felöntöm egy kis vízzel. Én kb két decit öntöttem alá, de annyi nem kellett volna, még csak most tanulom a tálat én is:)) A felesleget leöntöttem, remek levesalap lesz holnap:)

Alacsony lángon lefedve sütöttem a sütőben  kb 1 órát, majd levettem a tetejét, megfordítottam a combokat és fél órán át sütöttem még, hogy a bőre is megpiruljon. A köret a káposzta volt.

wp_20150226_09_23_48_pro.jpgwp_20150307_11_06_55_pro.jpgwp_20150307_13_27_14_pro.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr807249277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása