gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2015. február 10. 20:51 - beloke

Fatörzs kakaóskrémmel

wp_20150210_08_34_56_pro.jpg

Nos, ha nem kéne a piskótát hajtogatni ez lenne a világ egyik legkönnyebb dolga:) Igaziból ezt a nagymamám rendes, főzött vagy vajas csokikrémmel csinálta, de én egy lusta dög vagyok és volt otthon pont egy doboz mascarpone-m és ezt találtam ki felhasználásnak:)

A hozzávalók: 4 tojás, 6 evőkanál gyümölcscukor, 4 evőkanál teljes kiőrlésű liszt, 4 evőkanál kakaópor, egy kis olivaolaj, 1 doboz mascarpone.

A tojásfehérjéket felverem 4 evőkanál cukorral, a sárgájákat külön a kettővel. Majd a sárgájába belekeverem a kakaót. Óvatosan összeöntöm a kettőt (a fehérjébe szoktam a sárgáját), végül szép lassan hozzáadagolom a lisztet. Teszek bele pár csepp olajat, ettől állítólag könnyebb lesz hajtogatni:)

wp_20150208_17_16_39_pro.jpg

20-25 perc alatt megsütöm egy hosszúkás tepsiben sütőpapíron. Nem hagyom teljesen kihűlni, mondjuk így nehezebb levarázsolni róla a papírt, de nem törik össze. Csak egy kicsit:)

A krémhez a mascarponet kikeverem 2 evőkanál kakaóporral és pár evőkanál cukorral vagy bármilyen édesítővel, ízlés szerint.

A piskótát egy konyharuhára teszem, elkenem rajta a krém 2/3-t, majd óvatosan a konyharuha segítségével összehajtogatom. A tetejére rákenem a maradék krémet. Mivel volt még szórócukrom megszórtam egy kicsit, de az elhagyható:)

wp_20150208_18_23_56_pro.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr287159505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása