gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2015. január 27. 15:51 - beloke

Slambuc

wp_20150127_13_16_50_pro.jpg

Egy igen finom ebéd:) Hogy a barátomat idézzem: "ja, krumplis tésztát főztél kolbásszal?". Végülis nem teljesen ugyanaz, de lényegileg krumpli meg tészta ez is:)

A hozzávalók (szerintem ez olyan 4 személyes adag): 1 csomag lebbencstészta, 0,5 kg krumpli, 1 szál mangalicakolbász, 10 dkg mangalicaszalonna, 1 fej vöröshagyma, 1 paprika, pirospaprika, só, bors. Én csak csípős kolbászt kaptam tegnap a hentesnél, így a borsot nem tettem bele. És szerintem jobb is volt így, mint sima kolbásszal:) Enyhén csípős lett az egész, ami még nekem is pont jó. És természetesen sima kenyérszalonnából és sertészkolbászból is lehet készíteni, sőt az olcsósított verzióból a kolbász ki is hagyható.

Először felteszem egy nagyobb lábosban a csíkokra vágott szalonnát, hogy kisüljön belőle a zsír. Egy kis vizet lehet aláönteni, én lefedve is szoktam sütni. Amikor már elég zsír kisült hozzáöntöm az apróra kockázott hagymát és megüvegesítem.

wp_20150127_11_57_09_pro.jpg

Majd mehet bele az összetördelt lebbencstészta, kicsit lejjebb veszem a gázt, és azt addig píritom, amig megpucolom, felkockázom a krumplikat és felkarikázom a kolbászt. Időnként megkevergetem a tésztát. Majd kiszedem a tésztát és megszórom rétegenként pirospaprikával.

wp_20150127_12_08_03_pro.jpgwp_20150127_12_10_26_pro.jpg

A zsiradékba beleteszem a krumplit és kolbászt, összekeverem és kicsit sütöm. Ekkor szoktam megsózni és megborsozni. Majd mehet bele vissza a tészta, felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje, a tetejére rávágok egy paprikát (ha a kolbász nem csipős, akkor a paprika lehet az), majd fedő alatt felforralom, végül kis lángon addig főzöm, amíg a leve elpárolog. Időnként megkevergetem, hogy ne égjen le és a krumpli szépen elosztódjon rajta:) Savanyú csemegeuborkát szoktam hozzá tálalni még.

Jó étvágyat!

wp_20150127_12_10_31_pro.jpgwp_20150127_12_13_47_pro.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr287115037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása