gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2014. augusztus 18. 18:40 - beloke

Paradicsomszósz

WP_20140818_011.jpg

Egy egyszerű kis paradicsomszósz tésztára, pizzára, zöldségekre:) Hozzávalók: 1 kg paradicsom, 1 közepes fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, friss koriander, friss bazsalikom, só, cukor

WP_20140818_006.jpg

Olivaolajon megüvegesítem az apróra vágott hagymát és fokhagymát. Közben a paradicsomokról lehúzom a bőrét (pár másodpercre forrásban levő vízbe kell dobni, utána simán lejön).

A paradicsomokat felkockázom és mehet a hagymára. Hozzáadom a friss fűszereket. Ha nincs friss, akkor persze lehet szárítottat is használni, de abból több kell.

WP_20140818_008.jpg

Egy 10 percet fedő alatt párolom, amig össze nem esik. Utána simán főzöm még kis lángon negyed órát, majd a botmixerrel kicsit pürésítem. Utána tetszőleges sűrűségűre lehet befőzni:) És mehet üvegekbe. Lehet különféleképp ízesíteni is. Nekem most három üveg lett, az egyik maradt sima, a másikba tettem két chilipaprikát, a harmadikba pedig chipotlekrémet tettem, ettől olyan barbecues lett. A hűtőben pár hétig eláll:)

És persze lehet ipari mennyiségben is készíteni télire, akkor kell hozzá tenni valamilyen befőzőtartósítószert:)

WP_20140818_009.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr356615053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása