gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2014. július 15. 20:24 - beloke

Szederszörp és lekvár

Azt hiszem rátaláltam a megfelelő módszerre, mind a szörp, mind a lekvár remek lett:)

WP_20140714_022.jpg

Hozzávalók: 2 kg szeder, 1 kg cukor, 0.5 kg befőzőcukor, 1 gr borkősav, víz

A szedret felteszem főni annyi vízben, amennyi ellepi. Fél órát főzöm, majd összeturmixolom és egy napot állni hagyom.

Utána átszűröm, ami lecsöpög az lesz a szörp. Kicsit több,mint egy liter lé lett, ehhez adtam 1 kg kristálycukrot 10 percig forraltam, majd hozzátettem a borkősavat. Másfél liter szörp lett összesen.

WP_20140715_001.jpg

A péphez hozzáadtam fél kiló befőzőcukrot és összeforraltam. Két nagy üveg lekvár és másfél liter szörpi lett, kifogástalan ízben, sűrűségben, minőségben:)

WP_20140715_002.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr726511641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása