gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2015. január 01. 20:48 - beloke

Sült velő

Nagyon sajnáltam, hogy félbemaradt a blogom, egyszerűen nem volt rá időm:( Bár hülye kifogás, mert azért főzni főztem, sőt, fotóztam is, ide kiposztolni meg azért nem olyan hosszadalmas:) A szülinapomon volt az utolsó bejegyzés, aztán mindig halogattam, de elmaradt. Dehát mikor tegyen az ember fogadalmat, ha nem szilveszterkor, úgyhogy megint megosztom veletek, amit a konyhában alkotok. Remélem kitartó leszek! :) Mert érdekes módon érdeklődés van, mindennap idetéved pár ember:)

Talán kezdjük a mai vacsorával. Csodafinom csemege. A hentesemnél szoktam venni velőscsontot, úgy, hogy hosszában félbevágva kérem. (na jó, nagyzolok, tőlük, egész pontosan Gál Józsitól hallottam ezt, hogy süssem meg így,aztán szétváltak, Józsi ment Budára, én meg maradtam a Steak Shopnál (Vásárcsarnok, Alagsor), mert a minőség továbbra is jó a fiúk meg kedvesek és értenek ahhoz, amit csinálnak. Ez volt a reklám helye:) Ja, és már a celebhentesség előtt odajártam, na nem azért mert én annyira hozzáértő lennék, de pont útba esett a tejesnénihez menet:)

Szóval velőscsont. Szépen összehajtogatott alufóliába csomagolom, hogy a sütés közben keletkező zsír ne tudjon kifolyni, aztán mehet a sütőbe. (egy főre két darabot kell számolni vagy kenyerenként egyet)

1.jpg

Úgy kb 20 perc alatt sül meg, de igaziból nem szoktam mérni az időt és most is elfelejtettem:) Így néz ki készen:

2.jpg

A sütés vége felé rádobok a grillrácsra kenyérszeleteket és megpirítom. Lehet kenyérpirítóban is persze, de az egy kicsit másmilyen lesz. A pirítóst bedörzsölöm fokhagymával és egy szelet kenyérre rákaparok egy velőt és elkenem rajta.

Meleg teával és friss zöldséggel isteni vacsora:) Egy kicsit meg is lehet sózni, de más fűszer nem kell.

3.jpg

 És természetesen Boldog Újévet kívánunk!

instagramcapture_3f1aaacc-d051-43c9-93bd-8a5917817341.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr1007029663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása