gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2015. január 10. 19:21 - beloke

Vajhalsteak tejszínes-fokhagymás mártással

A vajhal a harmadik kedvenc halam a lazac és a tonhal után:) Nagyon finom íze és szép állaga van. Mondjuk azt mondják, hogy nem szabad belőle sokat enni, mert hasmenést okozhat (a benne levő zsírt vagy mit nem tudjuk megemészteni), de nekem még soha nem okozott ilyen problémát.

3_3.jpg

Hozzávalók 2 személyre: 40 dkg vajhal, fél dl tejszín, olivaolaj, só, bors, 4 gerezd fokhagyma, medvehagyma

A vajhalat ujjnyi vastag szeletekre vágom, majd befűszerezem sóval, medvehagymával  és borssal.

1_5.jpg

Olivaolajon 5-5 percig sütöm, majd kiszedem a halakat és a maradék olajhoz hozzáöntöm a tejszínt és a feldarabolt fokhagymát. Addig kevergetem, amig kicsit besűrűsödik. Ahogy múltkor sem, most sem tettem hozzá lisztet, de persze egy fél evőkanállal mehet bele.

2_4.jpg

Rizzsel tálalom.

Címkék: vajhal
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr747059511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása