gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2014. augusztus 12. 21:49 - beloke

Saját zsírjában sült ropogós kacsamell vörösboros szilvamártással

A múlt héten a Chelsea meccs miatt nem volt időm főzni, elég kemény menet volt levezényelni a protokollját, de sikeresen túlestünk rajta:)) A tegnapi napon pihentem, de ma csináltam egy jó kis vacsorát:) És köszönöm azoknak, akik kérdezgették miért nincs új poszt, jó tudni, hogy van akit érdekel miket főzök:) Mivel végre szépen kettesben, borozgatva, beszélgetve fogyasztottuk el a konkrét tányérról nem készült kép, nem akartam fotózni közben:) Így tálaltam:

WP_20140812_018.jpg

Hozzávalók: 1 bőrös kacsamell, 1 evőkanál libazsír, friss kakukkfűág,só, bors, 20 dkg szilva, pár evőkanál barnacukor, fél fej lilahagyma, 1 dl vörösbor.

A kacsa csak ezen a képen néz ki kicsinek, 1 kg volt és a fele elég volt kettőnknek:) Csak a tányér túl nagy és nem vagyok valami profi fotós.

A kacsamell bőrét bevagdalom, egyelőre semmi fűszert nem teszek rá, csak kisütöm a zsírját.

WP_20140812_009.jpg

Amit én másképp csinálok, mint általában, hogy egy evőkanál libazsírt teszek alá:) Ez tulajdonképpen libatepertőben sült libamáj zsírja, a jénaija aljára tettem paprikát is, attól ilyen piros. De erről majd lesz külön poszt, pár hét múlva szerintem készítek:)

WP_20140812_008.jpg

A kacsát a bőrös részével lefelé teszem a serpenyőbe és kb 10 perc alatt kisütöm belőle a zsírt.

WP_20140812_010.jpg

Majd átfodítom a másik oldalára és egy kicsit ott is sütöm nagy lángon, csak pár percig. Utána sózom, borsozom és beteszem egy jénaiba, majd mellédobok két friss kakukkfűágat. Előmelegített sütőbe teszem és kb. 20 percig sütöm. Én jól átsütve szeretem, ráadásul kb félig ellepi a saját zsírja, nagyon finom szaftos lesz:)

A mártáshoz felaprítok egy fél fej lilahagymát, parányi olivaolajon üvegesre sütöm, majd beleteszek pár kanál barnacukrot és a csíkokra vágott szilvát. Felöntöm egy deci vörösborral és közepes lángon addig főzöm, amíg besűrűsödik.

WP_20140812_012.jpg

A köret tejszínes krumplipüré volt hozzá:) Fél kiló krumplit és három gerezd fokhagymát puhára főzök, majd a géppel és vajjal, tejszínnel krémesre keverem. Az erkélykertemben szedett friss fokhagymát tettem rá:)

WP_20140812_014.jpg

Kísérőnek ugyanazt a bort ittuk, mint amivel a szilva készült, St. Andrea pincészet Akutyafáját nevű bora:) Finom volt, gyümölcsös:) Harmonizált az egész:)

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr766599025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása