gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2014. szeptember 03. 14:35 - beloke

Mogyorós csokitorta

WP_20140903_001.jpg

Egy igazi kalóriabomba rengeteg csokival, tejszínnel és lekvárral:) És végre egy torta, ami külsőre is vállalható és isteni finom is:) Kezdek belejönni:)

A hozzávalók: 10 dkg teljes kiőrlésű liszt, 9 dkg keményítő, 35 dkg étcsoki, 25 dkg gyümölcscukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1,5 dl tejszín, 8 dkg mogyoró, 5 tojás, 3 tojássárgája, sárgabaracklekvár, 5 dkg vaj

15 dkg csokit, 5 dkg vajat és a vaníliás cukrot gőz fölött megolvasztom. Közben a tojásokat a cukorral habosra verem. Belekeverem a csokit, a lisztet, a keményítőt és a darált mogyorót. A tésztát egy kerek tortaformába teszem és kb 50 perc alatt megsütöm. WP_20140902_008.jpgWP_20140902_009.jpg

A krémhez a tejszínben kevergetve gőz fölött felolvasztom a maradék csokit, gyönyörű állagú krém lesz. És mivel valódi tejszínből csináltam elég édes, tehát nem kell hozzá cukor:) A lájt meg csökkentett zsírtartalmú habtejszínnek nevezett baromságokat felejtsétek el!:)

WP_20140902_012.jpg

A kihűlt tortalapot félbevágom és rásimítok egy kis sárgabaracklekvárt. Nem mértem ki hogy mennyit, bőven fedje a tésztát. Érdemes egy kicsit hígabb lekvárt választani nem valami kemény, kenhetetlen dzsemet. Én egy tavaly készített lekvárt vettem le a polcról, amiben nem igazán törtem össze a barackot.

WP_20140902_015.jpg

Majd jöhet rá a csokikrém egyharmada, ráteszem a másik lapot arra rásimítom a krém kétharmadát. A tetejét megszórtam egy kis díszítő cukorral, hogy szép színes legyen:) Egy éjszaka alatt szépen megszilárdul a hűtőben.

Jó étvágyat!WP_20140903_002.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr226665305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása