gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2014. szeptember 12. 21:22 - beloke

Szürkemarha fesztivál (és Nyelvparádé)

Hogy hogy jön össze a kettő?:) Hát mindkettőn voltam ma:)

Ezek a szerzeményeim:

WP_20140912_010.jpg

Reggel a szakadó esőben a Millenárison kezdtem. Elsősorban a latin-amerikai napok érdekeltek, de persze körül is néztem és mindjárt vettem is néhány könyvet (szerencsére olcsón, de ezért nem szabad nekem olyan helyre menni, ahol könyvek vannak, mert nem tudok ellenállni:) Két kis aranyos sztori is megesett. A Bme tolmácsképző standjánál az ott álló úriember megszólított, hogy ismerjük egymást szerinte és dolgoztam-e az egyetemen, mondtam, hogy csak oda jártam, de közben rájött, hogy Filieres voltam. Pedig az már jó régen volt, 15 éve:) S egy másik standról is rámköszönt valaki, aki a szokásos közhelyek mellett azt is közölte, hogy követi ám facebookon a Szalont:)

Délután némi munka után átsétáltam a Vajdahunyad várába a Szürkemarha Fesztiválra, hogy meglepjem magam és a konyhám némi finomsággal. A bejáratnál ez a látvány fogadott, szerintem ez állatkínzás:

WP_20140912_005.jpg

Azért marhák is voltak, ő konkrétan egy ökör:

WP_20140912_008.jpg

Az ismerősök itt se maradtak el (a nagyság átka:))) A legjobban annak örültem, hogy kinn volt a kedvenc tejesem is, tehát nem kellett ma még a piacra is elzarándokolnom.

Vettem még finom mangalicaszalonnát. Gyönyörű és tök jó puha nyersen. Nekem kicsit sós, de lehet csak azért, mert alapból semmit nem sózok meg, így kevésbé vagyok hozzá szokva. Megsütve így néz ki:

WP_20140912_011.jpg

És persze a lényeg a szép szürkemarha comb. Holnap bepácolom szépen és vasárnap mehet is a sütőbe. Ha valakinek van jó receptje hozzá, ne titkolja:) A termelőbácsival jót beszélgettem, megtudtam, hogy ezeket az állatokat másodfüves korukban vágják (kétévesek, s az első évüket az anyjuk alatt töltik, a másodikban legelnek önállóan. Merthogy ridegtartásban vannak és semmi tápot meg ilyesmit nem kapnak:) És bikák nem ökrök. Ez igazilból nem tudom miért fontos, a hormonok miatt jobb íze van, vagy miért?:)

És van még kinn mindenféle móka kacagás, fel is lehet ülni szegény ökör hátára, vannak szalámik, sajtok egyéb kézműves termékek:) Ha van időtök látogassatok ki, vasárnap estig ott vannak:)

Címkék: szürkemarha
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr336693277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása