gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2014. június 22. 15:18 - beloke

Lazac lime-os tejfölös szósszal

Ma ebédre gyorsan sütöttem egy kis lazacot ubisalival, nagyjából 20 perc mindennel együtt.:)

Először megcsináltam az uborkát, annak kell, hogy kicsit összeérjen. Az uborkát héjastól lereszelem egy tálba, teszek hozzá egy kis sót, fokhagymás ecetet és apróra vágott fokhagymát.

WP_20140622_012.jpg

Utána megcsinálom a krémet, amivel bekenem a lazacot: egy chili ancho szárított paprikát kicsit beáztatok forró vízbe. Szép fekete színe van és egyáltalán nem csípős, hanem édeskés íze van. A víztől megpuhul kicsit, így néz ki: (a tányér nem túl szép, de a nagymamámtól örököltem ezt a készletet, úgyhogy soha nem cserélném le:)

WP_20140622_008.jpg

olivaolajon megüvegesítek egy fej hagymát és két gerezd fokhagymát. Utána egy mixerbe pakolom a sült hagymát, a felaprított paprikát, egy evőkanál barnacukrot és egy kis almaecetet.

WP_20140622_010.jpg

Az összeturmixolt trutyival kenem be a lazacot:) Nem lesz teljesen krémes egyébként, lehet több cukrot kellett volna hozzáadni, illetve tovább áztatni a paprikát, mert leginkább az maradt épen:

WP_20140622_011.jpg

A hal mindkét oldalát kb 5-5 percig sütöm. Kevésbé éhesek grillezhetik is, akkor kicsit tovább tart. Közben összekeverek pár evőkanál tejfölt egy fél lime levével és szedtem még hozzá az erkélyen egy kis metélőhagymát. A tálaláskor rátettem a halra.
Hm, és igen, elég durván néz ki ez a serpenyő, asszem kénytelen leszek lecserélni, ezen a fotón egész jól látszik, ami élőben nem annyira, vagy nincs elég világos a konyhában:))

WP_20140622_014.jpg

A fekete cucc nem megégett, hanem a chili paprika ilyen:) Jó étvágyat. Én csak simán ubisalit ettem hozzá, mert szép nagy volt a hal, de lehet hozzá mondjuk rízst vagy bármilyen más köretet enni:)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr326398345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása