gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2015. január 17. 17:57 - beloke

Borjúsült gombával

Szeretek olyanokat készíteni, hogy valamit szépen egészbe be a sütőbe bepácolva, ahol lazán megsül magától mások meg azt hiszik, milyen ügyes vagy, hogy ilyeneket készítesz, illetve ők nem tudnak:) Pedig ez tényleg, még a legkezdőbbeknek is egyszerű:) Én tényleg nem is értem azokat, akik nem főznek.

wp_20150117_13_19_05_pro.jpg

Hozzávalók 2 személyre: fél kiló borjúhús (karaj pl) egyben, 20 dkg gomba (erdei a legjobb szerintem ehhez, de az ugye ilyenkor télen nem nagyon van friss:), így sima sampiont/csiperkét vettem), só, bors, chipotlekrém, földimogyoró olaj.

A husit előző este bepácolom: só, bors, chipotle (ez csípős, tehát csak keveset!) és olaj. Egy műanyagedényben alussza át az éjszakát a hűtőben:) Amikor sütni akarom átrakom egy tepsibe és rászelem a gombát. wp_20150117_12_09_48_pro.jpg

Először lefedve sütöm 15 percet előmelegített sütőben, majd 15 percet még simán is. Rizzsel tálaltam most, de például krumplipüré is illik hozzá:) Meg egy pohár syrah mondjuk:) A rizs tetejére rátettem egy kis gombát, illetve csorgattam egy kis szaftot.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr37082301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása