gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2015. január 02. 21:20 - beloke

Töltött káposzta

Nézzünk ma egy klasszikust:) Télen imádok töltött káposztát enni, finom savanyúkáposztából, füstölt hússal. De szinte csak télen, nekem a nyárhoz nem illik egyszerűen. Lehet, mert így szoktam meg, otthon legtöbbször mindig télen disznóvágás után a félretett kolbászhúsból készült. Persze lehet sima husiból is, sőt a nagymamám rendszeresen csinált pulykából is! Na de az igazi recept következik most. Az egyik igazi, merthogy az apukám édeskáposztából csinálta, megfőzte és utána abba töltötte a husit. :) Én pedig kifejlesztettem egy sajátot is szarvaskolbásszal. Sőt egyszer nem volt otthon rizs, így bulgurt tettem bele. (finom lett így is, az öcsém nem is vette észre:)   Úgyhogy a családi kincstárban háromféle recept is van, most jöjjön a nagymamámé.

5.jpg

Hozzávalók:

egy közepes fej savanyúkáposzta, 30 dkg aprólék, 1 kg sertéscomb, 20 dkg rizs, 2 tojás, 2 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, füstölt csülök, bors, paprika, majoranna.

A vöröshagymát kockára vágom és megpirítom, majd egy tálba rakom a husit, a rizst (nem szoktam beáztatni előtte), ráütöm a tojásokat, rányomom a fokikat és ráteszem a pirított hagymát. Végül jöhetnek a fűszerek ízlés szerint és összedolgozom. Só nem kell bele, mert mind a káposzta, mind a csülök sós ugye:) Ha valaki mindent csak kevéssé sóz meg, akkor kicsit át lehet mosni a káposztát, illetve beáztatni a csülköt.

1_1.jpg

Szépen gombóconként beletöltöm a káposztába, rendes méretek lesznek belőle, én nem szeretem a minikáposztát, legyen elég egy töltelék egy evésre. Mármint nekem, férfiak simán megesznek kettőt is:) Ez a mennyiség így 10 gombócra szokott elég lenni. Utána fogok egy lábost, az aljára lefektetek egy réteg levelet majd ráteszem a töltelékeket közéjük dugdosva a csülökdarabokat.

2_1.jpg

Beborítom az aprólékkal majd jöhet még egy réteg. A tetejét káposztalevekkel fedem le. Felöntöm vízzel, majd nagy lángon felteszem főni. Miután felforrt leveszem picikére és kb másfél-két órán át főzöm, attól függően mennyire vagyok éhes már:) A végén ki kellene venni a káposztákat és a levet tejföllel besűríteni, de ezt nem szoktam, mert én azt nem eszem meg, viszont annál több tejföllel fogyasztom a kész terméket:)

3_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr357034901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása