gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)

2014. augusztus 16. 20:39 - beloke

Zsályás, fokhagymás sült pulykafelsőcomb

Nem rajongok igazán a pulykacombért, dehát ahol veszem a pulykát egybe adják, tehát kezdeni kell vele valamit:) Ahogy láttátok az alsócombot oda szoktam adni a kisöcsémnek, aki gyrost csinál belőle. A felsőcombot két részre szoktam vágni, a kisebb felét felcsíkozva megsütöm valami szósszal, az nagyobbikat egybe megsütöm, ilyen-olyan fűszerezést kitalálva hozzá. Az alapelvek adottak, egy-két dolgot változtatok:) Ha könnyen megy, akkor kicsontozom, de ez most nagy volt a felsőcomb nagyobb fele volt másfél kiló. Így nem szórakoztam a csontozással, így is remekül megsül és le lehet róla könnyen vagdosni a husit.

WP_20140816_014.jpg

A pác, amivel bekentem: akácméz, magos mustár, sima mustár, só, bors. Olyan két-három evőkanállal kell mindenből. Kell még hozzá friss zsálya és fokhagyma.

WP_20140816_001.jpg

Ahogy a kacsa esetében is láttátok először szépen átsütöm mind a két oldalát, ezúttal is libazsírban. Diétázók süssék kókuszolajban:)

WP_20140816_002.jpg

Utána áthelyezem egy jénaiba, bevagdosom pár helyen és beledugdosom a fokit és a zsályát. utána bekenem bőségesen bekenem a páccal, a lyukakba is mehet:)

WP_20140816_004.jpg

Majd ráöntöm a zsírt, amiben sült. (ha nem akarod zsírban sütni, akkor zöldséglevessel öntsd fel, a lényeg, hogy félig ellepje)

WP_20140816_006.jpg

Egy alufóliával lefedem és mehet be a sütőbe háromnegyed órára, azalatt szépen átpárolódik. Utána leszedem, újra bekenem a páccal és megpirítom. Csodaszép, nem?:)

WP_20140816_010.jpg

Így néz ki felvágva:

WP_20140816_013.jpg

Rizzsel tálaltam, valamint friss ecetes céklával, megint csináltam egy adagot:) És nagyon is jó volt hozzá a múltkorról maradt Akutyafáját:)

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anera.blog.hu/api/trackback/id/tr676609689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
gasztronómia, Bánffy Szalon, kultúra, történelem, Vukmír = én:)
süti beállítások módosítása